Frank de Mink

Mijn naam is Frank de Mink. Ik werk met hoogopgeleiden en hoogbegaafden die geblokkeerd zijn, zo, dat ze hun talenten inzetten voor de verbetering van de wereld.


Praktisch vertaalde wetenschappelijke inzichten uit psychologie en filosofie.

 

Ik studeerde natuurkunde, biofysica, onderwijskunde, filosofie. Ik deed een opleiding als geestelijk verzorger.

 

Mijn loopbaan speelde zich af tussen wetenschappers die ik hielp met hun onderwijs, met hun dissertatie, met hun loopbaan als ze vastliepen, met hun creativiteit als ze die net kwijt konden.

 

Daarnaast werkte ik als geestelijk raadsman, trainer van kader en professionals, projecten vanuit mijn bedrijf: begeleiding van ouders en leerkrachten van hoogbegaafde kinderen, leerstof voor 10-15 jarige HB-leerlingen (Denken over Denken, creatief denken, omgaan met morele dilemma's,  kennismanagement, honorsprogramma's, scholing over hoogbegaafdheid.

 

De laatste 20 jaar intens met hoogbegaafdheid bezig.

 

De laatste 10 jaar ook met psychiatrie en Hoogbegaafdheid, misdiagnoses.

 

Aansluitend verdiep ik mij in filosofie

 

Ik help mensen in een crisis hun leven weer als zinvol te ervaren, met wijsheid van eeuwen (filosofie) en wetenschap van deze eeuw (psychologie).

 

Als je niet kunt kiezen in studie of beroep omdat alles wel interessant is en je overal goed ik kunt zijn dan heb je een probleem. Multipotentials zoals we ze noemen lopen ook tegen blokkades aan in hun loopbaan: ze worden niet serieus genomen.

 

Ze krijgen steeds als advies een keuze te maken, maar zijn vaak bang dat die hen zal gaan vervelen, waar ook veel kans op is. Mijn ervaring ook. Dat is geen luxe probleem en er zijn oplossingen voor te ontwerpen. Ik heb trajecten voor juist die groep.

 

Mijn kennis wil ik graag met je delen. Als eerste stap kun je mijn nieuwsbrief met tips en artikelen aanvragen. Je ontvangt dan ook een gratis checklist ‘Hoogbegaafd of stoornis’. 

 

Als je je hiervoor aanmeldt stuur ik je regelmatig gratis tips en artikelen toe betreffende:

1) Dubbel- en Misdiagnoses bij hoogbegaafdheid
2) Ervaringen van Hoogbegaafdheid met de GGZ
3) Bias (vooroordelen en denkfouten) in de psychiatrie.